جدیدترین مطالب درسی ابتدایی - دبیرستان

جدیدترین مطالب درسی
  • ۰
  • ۰

در ماه رمضان با این نوشیدنی‌ها هرگز تشنه نمی‌شوید



در ماه رمضان با این نوشیدنی‌ها هرگز تشنه نمی‌شوید

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران در حال حاضر در جهان آب به لحاظ سلامتی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

باید گفت که H2O دارای خاصیت ویژه ای است که در کاهش وزن و افزایش خلق و خوی افراد نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

به گفته Felicia Soler متخصص تغذیه، اگر نوشیدن آب به مقدار زیاد برای بدن از اهمیت بالایی برخوردار است اما نمی‌تواند آنتی اکسیدان، مواد مغذی گیاهی و دیگر مزایای غذایی را برای افراد فراهم کند. لذا لازم است که در کنار مصرف ‌آب، از دیگر نوشیدنی ها نیز بهره برد.

چای سبز 

این نوشیدنی مقوی در جهان در مسائل مربوط به سلامت چون کاهش کلسترول ؛ فشار خون بالا، ثبات قند خون و از بین بردن سلولهای سرطانی حرف اول را می‌زند.

تحقیقات نشان می‌دهد که این چای قادر است از مغز محافظت کرده و از تشکیل پلاک‌های عصبی(مرتبط با بیماری آلزایمر) پیشگیری کند.

بر اساس مطالعات اخیر 2015 در کنفرانس بین‌المللی آلزایمر و بیماری های پارکینسون محققان اعلام کردند که بین نوشیدن چای سبز و کاهش مشکلات روانی افراد بالای 60 سال ارتباط قوی وجود دارد.

آنها دریافتند که این چای به دلیل وجود کاتچین (آنتی اکسیدان قدرتمند در مبارزه با آسیب سلولی) منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان است که افراد نباید از آن غافل شوند.

آب نارگیل

این نوشیدنی از سال 2007 تا 2009 با رشد چشمگیری در قیمت روبرو بوده است.

بر اساس تحقیقات به عمل ‌آمده، محبوبیت این نوشیدنی به دلیل خاصیت عجیب آن در آب رسانی بدن (الکترولیت) می‌باشد، در واقع این مایع بهتر از آب قادر است آب از دست رفته بدن را باز گرداند.

همچنین آب نارگیل منبع غنی از سدیم، پتاسیم و منیزیم ( الکترولیت طبیعی بدن) می‌باشد که تقویت عضلات بدن بسیار مناسب است.

توجه داشته باشید که در هر 12 اونس این مایع 60 کالری وجود دارد لذا به هنگام خرید نوع طبیعی آن را خریداری کنید، چرا که برخی از انواع آن دارای قند و افزودنی های مصنوعی می‌باشد. 

شیر

برخی کارشناسان مدعی‌اند که شیر خواص ویژه‌ای را در کاهش وزن و پیشگیری از سرطان دارا می‌باشد.با این حال مطالعات جدید دانشگاه کانزانس نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های سفید رنگ سطح گلوتاتیون (آنتی اکسیدان قوی که به عنوان رادیکال آزاد به دفع مولکولهای خطرناک کمک می‌کند) را افزایش می‌دهد.

گفتنی است، که رادیکالهای آزاد منجر به استرس اکسیداتیو شده و به آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک می‌کند.

طبق آمار افراد بزرگسالی که روزانه مصرف شیر مناسبی (3 لیوان در روز)‌دارند از سطح گلوتاتیون بالاتری برخوردارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">